ÅNGERRÄTT & RETURER

Som konsument har du normalt 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna inklusive originalförpackningen, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion.

För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Kontakta oss på via Live-chatten eller på kontakt@festgiganten.se

Skicka sedan tillbaka varan till oss. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i sin originalförpackning samt med tags och etiketter kvar. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inner emballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.

Tänk på att inte sätta adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage.
I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes på varan, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Festgiganten avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick. Vid tillval av presentinslagning återbetalas detta inte på en returnerad vara. 

Ångerrätten gäller inte för följande om plomberingen är bruten eller om produkten är använd:

  1. In-ear hörlurar
  2. Underkläder och badkläder
  3. Peruker och löshår
  4. Tillval av presentinslagning

Ångerrätt gäller inte för företag.

Reklamation:

Innan du kontaktar oss underlättar det om du:

– Har ditt ordernummer till hands
– Har noterat eller kan beskriva felet på ett så tydligt sätt som möjligt
– Reklamerar du via e-post ser vi gärna att du bifogar ett foto eller kort video som tydligt visar felet

Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skärlig tid, utan onödigt dröjsmål. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. 
Vid reklamation måste vi se bilder/video på produkten och/eller få tillbaka den i retur innan en återbetalning kan ske. I fall där produkten ska returneras i reklamationssyfte står kunden för detta genom att klicka här och skapa en retursedel. Om kunden vill ha en fysisk retursedel skickar vi detta mot portokostnad enligt Postens portotabell.

Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

RETURER

Vid användning av den förbetalda fraktsedeln debiteras 99:- inkl. moms. Eventuell frakt ej återbetalas. 

Hur returnerar jag min vara?

Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan kommer att återbetalas från oss.

Festgiganten kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Festgiganten har heller ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Returadress:

Festgiganten AB
Rönåsvägen 3-10,
275 95, SJÖBO